Tankestund...

Hej!
Nu tänkte jag skriva ner lite tankar jag har... inte för att jag tänker på något särskilt, men bara lite vad som händer just nu under mitt blonda huvud.

Ytliga tankar...
Undra vad man ska ha på sig på onsdag
, när skolan börjar. Ska man vara liksom uppklädd? Ska man ha normala kläder som man haft hemma på sommaren, typ mjukisbyxor och en skön tröja? Ska man vara fin, men inmte för fin?
Jag tror att jag satsar på "fin men inte för fin" - stilen. Det är väl ett par snygga jeans, eller rena jeans i alla fall. hehe JA! Nu vet jag! Jag ska ha ett par jeans, som jag sa, och den där vita tubtoppen från H&M! Perfect! Det är fint, men ändå inte för fint för att vara skola. Puh! Nu var det klart.

Smink då? Ska jag pröva något nytt? Under sommaren nu har jag haft teckstift, mascara och lite brunpuder eller vad det nu heter. Jag kanske ska ha eyeliner också? Man får så konstiga ögon om man inte lyckas. Jag kanske ska ta lite rouge också? Eller det kanske ser konstigt ut på sommaren. Vilka problem vi har i Sverige. haha Det är ju sjukt egentligen!
 
Undra om det kommer sol mer. Skriver man "undra" förresten? Skriver man Undrar eller Undra? Ja, kanske: Jag undrar om det blir sol mer. Så ska det vara. Jag känner mig inte alls brun. Nu sitter jag bara här och klagar, men det är min blogg så jag får klaga hur mycket jag vill och jag kanske kan inse att man inte ska klaga så mycket utan vara glad för det man har...

Jag "räddade" förresten en fluga igår. Den stod på min soffa och den stod på samma ställe i säkert en halvtimme, så jag trodde att den var död och hämtade flugsmällaren för att slänga den i soppen. När jag rör vid den börjar den flyga, men ramlar igen. Och den flög liksom i cirklar och kom ingen vart. Jag ville inte döda den för att jag "tyckte så synd om den"?! ehm... ja i alla fall så tog jag upp den på flugsmällaren och gick ut med den. Det blåste väldigt mycket igår, så den lilla flugat blåste iväg och hamnade på altanen ca en meter bort. Jag undrar om den dog sen? Jag skulle döda den direkt, den kunde ju inte flyga stackarn! Ja, så "räddar" man en fluga.

Jag har inga skor till konfirmationen! Det står på lappen att man ska ha finskor, men man får absolut inte visa tårna. haha Jag tycker att kyrkan har lite konstiga regler ibland. Så då tänkte jag att jag kan ha mina vita tygskor, men ja, vi kan väl säga att dom inte är vita längre. Och sen tänkte jag på mina nya vita gympaskor, men sen tänkte jag en gång till och kom fram till att hur snyggt är det med kåpa och gympaskor som sticker fram? haha Nej, jag får köpa nya. Ballerinaskor eller nåt. Problemet är att jag inte har någon häl, så jag kan egentligen inte ha ballerinaskor, men som tur är har jag en lillasyster med aningens större fötter än mig och som har häl, så hon kan ta dom. Då slipper jag nog betala också! Yes!

Har ni orkat läsa såhär långt i mitt struntprat så tycker jag att ni har varit jätteduktiga!


Kommentarer
Postat av: Mill

Jag var jätteduktig!!!

2009-08-17 @ 22:09:20
Postat av: Therese

Bra millis!!

2009-08-17 @ 22:11:16
URL: http://piggepelle.blogg.se/
Postat av: Sonia

Jag också! Men du, om flugan inte kunde flyga hade ju den säkert ont eller var skadad...om du nu släppte ut den, hur har du tänkt att den ska klara sig då? Om den inte kan flyga liksom!...Du borde ha avlivat den! För att då skulle den inte ha det så jobbigt längre! :P

2009-08-18 @ 10:52:23
URL: http://sonuuw.blogg.se/
Postat av: Emmie

Jag orkade läsa haha!

Bra sagt Sonia ;) HAHA

2009-08-19 @ 00:59:44
URL: http://emmmeelajjnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0